Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

23 December 2010

HB Biki!

(duduk di kerusi ofis, handsock yg ala² tshirt bawah jubah dan pashmina da cover lengan. baik punya! tapi still sejuk. fuh! sah, xleh gi korea. ahaha~ kaitan kan.)

ok. hari ni bersamaan 23 Disember 2010 merupakan tahun ke 19, Muhammad Fikri Basri diberi pinjaman nafas oleh Allah swt.

dari kecik sampai skolah menengah merupakan penghidap athma. selalu gak la berulang ke hospital untuk dapatkan rawatan dan udara tambahan. tapi dah besar² sket tu, dia da ada udara tambahan yang boleh bawa kemana-mana saja tu (ala alat bantuan pernafasan orang athma yang sebesar tapak tangan tu)..

asalnya debab² dan ceria gitu. tapi kemudiannya jadi kurus keding time sekolah rendah, mungkin effect from penyakit athma tu.. (mungkinla) so, memang time tu kerap sangatlah kena bulinya.

Masuk skola menengah, wah wah! hebat pula peningkatan saiz badan.. bagai di pam-pam. Paling ketara time Abg Eri kawen. Kau punya badan PK memang tiptop punya saiz time ni lah. Lagi satu, time ni athma dah hilang kan.. orang cakap kalau athma hilang, badan akan naik. tapi xtau la sesahih mana fakta tersebut.

Sekarang dah tinggi dan tough.. turn utk PK buli orang! mwahaha..

ok ok. stop it Sarah! Here to wish.

PK,
+umur anda sekarang sudah pun 19 tahun. Dewasa sudah. matang²kan kotak pikir. buatlah sesuatu untuk masyarakat.
+belajar bagus²
+jadilah contoh kepada adik²,abg dan kakak² (amacam?)
+ada rezeki lebih, belanja lah kek Baker's Cottage barang sekilo. ngehehe~
+bile kamu nak update blog ni?

kakak kamu,
PJ.
9.20pagi

No comments: