Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

06 December 2010

Tahun Baru 1432H

sedar tak sedar, hari ni merupakan hari terakhir 1431H. sobsob.. bertambah lagi umur.. agak² seiring pertambahan umur ni apa lagi yg bertambah? amal atau dosa? huh~

manusia².. resminya memang alpa. jangan lah kita jangka amal sentiasa meningkat atau terus konsisten beramal kebaikan. Sebab apa, sebab kita bukan malaikat.. yang amalnya konsisten tidak bertambah tidak berkurang..

kadang² iman pun boleh down, dan kitalah yang perlu berusaha untuk meningkatkannya kembali. kan? ♥..

oh panjang pula, by the way.. down the memory lane.. banyak yang dah berubah sepanjang 1431H. obviously bila masuk bab perkahwinan.. tapi itu tak perlu cerita panjang, bila dah sampai jodohnya, maka itulah dia kan.

semua orang pun sudah meluruskan dan memaknakan jalan hidup masing-masing dengan single step yang mereka pilih. bila dah decide, takde makna lagi nak toleh² (sambil ber-kalau²).. move ahead. u choose your way.

tetapi persoalannya, apa pilihan yang dah aku buat? oh came on Sarah!

petang ni jangan lupa baca doa akhir tahun (lepas asar) dan awal tahun (pas Maghrib nanti)

(citation: here)

apapun impian atau cita² yang belum tercapai atau masih in progress.. teruskanlah mencapainya untuk tahun depan k!

♥Selamat Tahun Baru 1432H!
♥teruslah istiqamah dalam memburu redha-Nya!
♥semoga pertambahan usia ini terus dalam redha Allah

Ofis,
9.11am

No comments: