Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

02 April 2020

#mco #day16 - nothing

Sebuah Jurnal #mco #covid19
#day 16

Hari ke 16 #mco semakin terbiasa rasanya. Sekarang ni, tiap pagi aku akan dapat info sumbangan dan bertugas untuk update poster. Kerja tepi-tepi jelah. Harap adalah sikit sumbangan aku. Jadinya, setiap pagi lepas Subuh aku akan on laptop dan photoshop untuk standby. Biasa dalam 8 - 10 pagi tu aku memang allocate untuk update poster. 

Lepas siap update tu, aku sebenarnya ada satu lagi task poster yang belum siap. Sambil cari idea, aku pun akan menerawang tengok youtube, Barulah berkesempatan tengok balik Thinker Studio yang lama-lama punya vlog. Ahaha! Lame kan? 

Nothing much.

Semoga mco ni tak kan extend lagi. Risau lama sangat satgi lupa pulak jalan nak pergi ofis .. haha, ok, joke!

Update terkini Covid-19 di Malaysia



8.13 malam,
Seksyen 19, PJ.

No comments: