Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

26 April 2020

Ramadhan 1441H - Aisyah

Sebuah Jurnal #mco #covid19
#day 40

Baru-baru ini tular di youtube dan instagram sebuah lagu cover bertajuk Aisyah istri Rasulullah. Cover yang pertama yang aku dengar tu dari Adlani Rambe, seorang youtubers Indonesia. Tapi dia tulis cover lagu Projektor Band. Setahu aku, lagu Projektor Band adalah Aisyah. Tapi lirik lain tu! Malas ambil port, aku ingat indon ada band nama projektor band jugak.  

Tapi lepas-lepas tu, makin rancak pulak artis Indonesia cover lagu tu. Jadi aku pun dengar2 jugaklah lagu tu. Sedap gak yang version Sabyan. hehe. Then baru notis, kat Malaysia pun dah ramai dah cover. Termasuk TokTi! 

Memang kat youtube tokti siap tulis cover lagu projektor band - Aisyah (2017) Maka bermulalah pencarian. Rupa-rupanya, tahun yang sama Mr Bie ada buat parodi version untuk lagu Aisyah ni. Dan yang sedang tular tu, lagu Aisyah Projektor Band versi Mr Bie.

Sekian, itu je lah penemuan aku hari ni. 

Makin lemau,
7.06 petang,
Seksyen 19, PJ
(Red Zone Covid-19)

2 comments:

atiqahtalkah said...

Tokti paling sedap cover dia. Dynamic dia paduuuuuu haha.ok done komen hihi

Merentas Horizon said...

hahahaha.. khaibahar khaibahar!