Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

01 January 2011

Himpunan 1000 Jiwa 1 Hati

Salam ol!.

semalam telah berlangsung Himpunan 1000 jiwa 1 hati.
random point: bravo - 426 peserta - wardina - maher zain - umi rose - bicara orang muda - imam muda azhar - qiam - insaf -

ok. nak citer banyak. tapi banyak lak kerja. nanti sampai seru aku update, harap esok2 dapatlah spirit untuk menulis.

Slamat tahun baru georgian semua!

SarahB

-------- edisi update ----------

Alhamdulillah, di penghujng 2010 berjaya jugak aku menghadirkan diri ke program sambutan tahun baru :P yang lain dari yang lain. boleh kira setiap tahun, aku akan melibatkan diri dengan sambutan tahun baru. Yang membezakan tahun ni dengan tahun2 lepas ialah, tahun lepas² aku sambut di KLCC dan tahun ni aku sambut di Masjid Negara. whoa~ what a blast!

perancangan untuk program himpunan 1000 jiwa 1 hati ni dah lama sebenarnya.. merely 2 month from date atau mungkin lebih awal dari itu aku agaklah kan.. sebab program grand macam ni mana bleh perancangan singkat. siap nak bagi suprise kehadiran Maher Zain lagi tu. Artis antarabangsa tu, ingat senang nak dapat?! hehe.

ok, tapi aku nampak.. kalau betul tujuan kita, memang Allah akan pemudahkan. program yang start hari Jumaat kan, memang susah lah untuk para fasi/peserta yang bekerja nak hadir. Tapi, nak dijadikan cerita cuti bola kan! Nampak tak Allah mudahkan disitu? tinggal kita nak datang or tak saja.

oh, untuk pengetahuan Himpunan 1000 Jiwa 1 Hati anjuran Raudatus Sakinah (RS) ini sebenarnya nak mengumpulkan para peserta yang pernah menghadiri / terlibat dalam program kempen Anda Bijak Jauhi Zina (ABJZ) sepanjang 2010. so-called a reunion jugaklah. tapi kemudiannya dibuka untuk umum juga.

Overall.
7 star la aku bagi. pengisian yang santai tapi sungguh mengesan di jiwa InsyaAllah. Nak nak yang jadi MC kan wardina, dan dia pernah melalui kehidupan bersama kawan2 yang mungkin terjebak dengan kegiatan2 yang tak bermoral kan. ada part bila kak dina begitu sebak sehingga getar suaranya saja sudah menyebabkan kami juga tersentuh. T_T

dan pagi 1 Januari kami mulakan dengan qiamullail yang di imamkan oleh Imam Muda kita IM Azhar. dan seterusnya tazkirah Subuh pagi itu disampaikan oleh Ustaz Zul "Hari Baru Pagi Tahun Baru"

till then,
*ujung tahun ni kalau RS nak anjurkan lagi.. aku nak jadi peserta pulak lah.. ^____^

No comments: