Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

08 January 2011

.persaudaraan.

hurm.

alhamdulillah, hari ni rasa macam ada satu energi baru.. (oh dlm masa yang sama perasaan semakin tua pun ada sket²)

bila tengok muka adik² UM dengan pimpinan pelapisnya..


bila berjumpa balik dengan adik² UIAPJ yang kini dah ke Kuantan .. (asma, aisyah, ainul, shahira, husna, aliya!-oh yg ni memang tak sangka anda belum habis mengaji lagi..)

juga adik² yang da ke Gombak..

jumpa sahabat² yang dulu seperjuangan.. sekarang ni pun dah ramai muka² baru.

adik² IPBM yang susah nak dibawa keluar dari maktab mereka, alhamdulillah dipermudahkan urusan kali ni.. ^^,


and the most..

Alhamdulillah.

syukran.

terima kasih Allah!

.

.

.

.

jumpa penggerak² UM semula! Kak As dan Kak Shira, yang skarang dah jauh di Utara tanah air. Alhamdulillah terlerai sudah rindu nak menyakat both of them. hihihi. Oh tak lupa Asiyah, tapi Asiyah tadi tak duduk sama, jadi tak banyak sembangnya. *Kak Shira bila nak tukar Xperia ni?

bergambar dengan Myvi Kak As

jangan dilupakan Honda City Kak Shira ^__^

eh gambar Asiyah tak bersama kereta? InsyaAllah, kita doakan sama² eh!

dan balik dari program berkesempatan pulak lajak sikit ke Putrajaya, guess what? yeah true!! jumpa Kak Sal! my first ever naqibah lepas sampai di UM. sekarang dah mengandung anak ke-2. Tapi tak sempat lak tangkap gambar Kak Sal. duk main klik² ngan anak die, habis lak bateri. huhu~

Batrisya.
sangat mudah bergaul dengan orang, xyah agah la pendek kata, dia datang sendiri duk atas riba..

kalo ikut tadi nak ajak kak kamila gather sekali. tapi mak dia datang putrajaya .. tak dapat la bersama-sama kami. mungkin lain kali InsyaAllah.

(sebenarnya da lama sangat berkira-kira untuk melawat Kak Sal. Alhamdulillah Allah permudahkan.. )

Fasa kebangkitan Islam ini, aku harap tidak akan keciciran dari menjadi mata rantai perjuangan. Walau apapun nama, dan jenama. InsyaAllah jika misi kita jelas, semua itu tidak menjadi masalah.

Kak Shira, nanti2 kita jumpa lagi k.

rumah KJ.

No comments: