Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

23 December 2019

Biggest fan

Muadz dan super rayan
"Mak ngah, cuba mak ngah lukiskan naruto"

Naruto la pulak, dah la tak layan Naruto, melukis pun kelaut. Disuruh lak lukis. Aduhai la anak menakan. Thanks to technology! Google sikit, ok nice! Aku pun melukis seadanya saja. Tiru je dari google image tu.

Lepas siap aku bagi Muadz, then aku sambung balik tengok skrin. Tengah busy layan vagabond masa tu. Action drama kan kena lah fokus. 

Sebelum dia balik KL petang tu dia datang lagi, bagitau gambar tu dah hilang. Dia suruh aku lukis lagi. Aku suruh dia pergi minta maklong lukis, sebab obviously kak siti draw better than me. 

Tapi dia taknak dan tetap nak aku gak lukis. 

"Mak ngah lukis lah, mak ngah lukis cantik"
"Mak long lukis lagi cantik dari mak ngah muadz"
"Takpe makngah lukis lagi cantik"

Aku pun mengalah dan lukis lagi sekali. Kali ni bijak sikit, aku tekap terus atas phone tu. Lepas siap, dia lipat lukisan tu dan pegang je bawa kemana mana sampai kat dalam kereta pun dia pegang je macam azimat. Hahahaha!

Fuh, camtu rasanya ada fan? 😉

No comments: