Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

14 December 2019

South Trip 4 - HB Najihah

Eh eh, dah the end kan semalam? Ni apa benda plak? Haha.

8 Disember, Ahad

Pagi Ahad yang tenang, sepatutnya hari ni mak, ayah dan Amin akan terus pulang ke Kg Gajah, tapi lepas di sembang-sembang kamipun bersetuju untuk ke UiTM Puncak Perdana melawat si bongsu, Najihah. 2 kereta pun bergerak menuju Puncak Perdana. Oh sambil test drive la kereta kita yang dah mounting enjin Khamis lepas. Wow, smooth dah takde getaran bila start enjin.

Puncak Perdana, Selangor

Sampai di Puncak Perdana, tunggu di depan asrama Jiha. 30 minit menunggu, text tak balas, call tak angkat. Ah sudah. Jadi aku dan kak Siti pun menapak naik ke bilik dia. Ketuk pintu, nasib baik ada kawan dia buka pintu, minta dia kejutkan Jiha. Dari pintu tu aku nampak dia baru bangun lepas kawan dia kejut, siap berselimut lagi ya tidur siang. Fuh fuh.

Lepas penyerahan segala barang-barang makanan dan so called hadiah, kami pun ajak Jihah keluar ke rumah ucu di Bukit Jelutong. Saja lah bawa mak melawat adik bongsu dia jugak. Hehe. Lepas berborak santai kami pun berpecah. (Oh to note, kat rumah ucu makan pulut kuning dan kari daging, sedap gils 😋) Mak, ayah dan Amin menyambung perjalanan ke Perak, dan kami bawa Najihah ke Tesco Extra Shah Alam, nak beli hadiah untuk secret santa katanya. Ish2 apa ke kejutan budaya adik aku ni. Gituh. Bunyi nak trendy kan budak2 ni, kabo je la tukar2 hadiah je kan senang, takdelah isu kalau duk kabo ke orang nanti kan.

Masuk kedai hadiah dengan Mr Diy. Bukan Jihah je yang mencari hadiah, kitorang pun terlebih excited. Haha. Lepas membeli, kita beli lah kek untuk birthday girl. Kek Kings je. itu je ada kat tesco extra ni, tapi air Tealive.. so okay lah tu. Habis sesi minum petang, hantar budak tu balik asrama, maka kami pun pulang ke PJ.



Tamatlah perjalanan hujung minggu lepas bersama keluarga! wuhuu..

No comments: