Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

31 December 2019

Bye 2019

Wow, sekejap sangat rasanya 2019 ni. Awat laju sangat aih? Masa yang di tunggu-tunggu pun akhir nya tiba. Lets recap!

Tahun 2019 simulakan dengan trip 15 hari ke Eropah Timur. Peluang yang tak selalu, alhamdulillah untuk segala kesempatan. Sepanjang di Eropah, kebanyakan waktu di habiskan dengan berjalan kaki. Sedar tak sedar aktiviti itu membina stamina.

Balik dari Eropah, bermulalah siri latihan, gunung demi gunung untuk misi menggapai bumbung Banjaran Titiwangsa, Gunung Tahan. Maka Korbu, Gayong, Gap-Ulu Semangkok, Datuk, Denai 3 Puteri, Bukit Rimba Kiara, Bukit Gasing. Malah turut menyertai siri jogging mingguan setiap Khamis. MasyaAllah komited jugak aku!

Akhirnya projek M2K berjaya di harung dengan jayanya selama 7 hari. Alhamdulillah!

Selain dari GSB, projek pejabat macam biasalah, Mentenen Trip pusing Malaysia berjalan lancar. Kejadian telinga tak dengar tu one of mimpi ngeri gak untuk 2019 lepas balik dari Sarawak. Ngeri.

Pak ngah meninggal dunia.

Dan aku? seperti 8 tahun yang lalu. Masih lagi di tempat yang sama, meski laptopnya telah bertukar beberapa kali. 

Oh ya, hujung tahun 2019 ini dihabiskan di Pulau Bengkalis, Indonesia. Aku kira suatu suratan yang mengajar kan erti yang besar. Sebuah muhasabah, dan sebuah motivasi. Sebuah hadiah aku kira.

Thanks for the memory 2019! Lets have a better and wonderful 2020 then~ 

No comments: