Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

30 March 2020

#mco #day13 - rompak

Sebuah Jurnal #mco #covid19
#day 13

Believe me that, writing can keep you sane.

Hai semua, saya Sarah B. Kembali lagi menemani hari-hari sendu anda di musim mco/ pkp ini. Sendu ke tidak? Ok, nilai kesenduan yang berkadar terus dengan kelebaran ukur lilit pinggang dan ketebalan dagu. Uhuk2. Painful truth, is it? 

Ada beberapa benda yang semakin memalaskan akhir-akhir ni. Nak keluar rumah untuk stock up barang. Oh god, lend me some energy and motivation. Nak pi isi minyak kereta. Nak pi berbaris beli barang dapur. Nak get ready with the mask and the glove. Oh, adakah MCO menjadikan diriku semakin malas? ya ampun.

Ok, sedikit update tentang hari ini.

Hari ni berjaya menyiapkan 2 biji poster yang telah pun di hantar. 1 ammend poster, dan 2 lagi pending (masih belum start, acah tengah cari idea) 

Selain dari itu, ada sedikit luar biasa hari ni bila boss tiba tanya kabar. Normal dapat text dari boss adalah tanya tentang kerja. Tiba tadi boss text tanya kabar sendiri dan kabar keluarga di kampung. Oh boss, ok i'm touched. (Namun yang demikian tak bermaksud berjaya dikeluarkan dari list orang yang di benci. Haha! Eh boss kan memang manusia yang harus di benci. Lol!)

Finish This Book

Semalam, tiba-tiba aku teringat akan kewujudan buku ni. Buku ni aku beli few years ago rasanya. Tapi balik tu buat sikit then macam, benda ni akan consume time jadi aku simpan balik. Tak sangka ia akan berguna untuk hari ini. Musim yang panjang entah bila hujungnya. 

Jadi aku cuba jugaklah menyambung muka surat yang aku buat hari tu. Here some of the pics,






Ok aku tak buat abis pun, sebab? Sebab.. macam biasa akan consume more time, plus aku kan ada poster belum siap lagi? remember? Ya ya ya.. 

Rompak dan Ragut

Semalam juga, aku dapat satu video orang share, tentang kes ragut di depan farmasi. Orang sedang beratur untuk beli barang (ofkos with some distance ya) suddenly ada satu motor lalu dan ragut one of the girl yang berdiri paling hampir dengan jalan. Oh crap! 

Pagi ni aku dapat satu lagi video, seorang auntie cina, putih dah rambut dia. dalam bilik rumah, ada orang datang rompak. Orang tu full face helmet. So, tak dapat rakam muka lah kan. Kesian kat auntie tu!

Hari ni, hari ke-13 semenjak perintah kawalan pergerakan bermula pada 18 Mac. Sebelum perintah ini di laksanakan lagi, Malaysia memang banyak kes rompakan/ragut. Mungkinkah, rakyat semakin terdesak dengan desakan ekonomi? 

This is a global economic catastrophe i would say. Gais, please.. lets we get through this together ya? hand in hand? Put a lil more patient, this too shall pass.. *inhale*

Till then

*sorry gais, lately semakin teruk kerojakan bahasa aku. Just wrote every thing yang cross my mind. 

4.25 petang,
Seksyen 19, PJ. 

No comments: