Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

26 March 2020

#mco #day9 - kerja

Sebuah Jurnal #mco #covid19
#day 9

Kerja

Semalam atas bantuan Jihah, akhirnya aku pun berjaya meng-organize-kan barang-barang yang telah 8 hari terlonggok di tepi katil. Kenapa jadi begitu? sebab aku mempunyai satu pemikiran yang agak complicated bila nak mengemas. Aku cuba sort barang-barang yang aku longgokkan dalam fikiran dulu. Bila dah dapat bayangkan susunan macam mana, barulah aku akan move kan diri sendiri untuk kemas. Hehe. Tapi kegagalan aku men-sort-kan dalam fikiran menyebabkan dia kekal terlonggok sehingga hari ke 8.

Petang semalam Jihah datang, buat-buat nak tengok harta-harta yang ada berhampiran ruang bilik aku. (Sebenarnya dia pun dah lemas tengok longgokan barang tepi katil aku) Secara tanpa sedar, sambil aku show off barang-barang simpanan aku tu, aku dah terkemas sekali longgokan yang sedia ada. Bijak jiha, bijak!

Lepas lantai kemas, barulah mood nak kerja sampai! Ahaha. So gais, lets work harder then. 

Ada kerja apa yang tak perlu keluar rumah nak bagi kat aku? Roger ya! 

p/s: Seindah 7 warna pelangi dah episod 6! Boleh dah reccee next drama nak tengok mende kan. Membaca? Haha. hope ada progress.. hopefully..

p/ss: Harap-harap dapat up citer gunung dalam masa terdekat. takut basi ditelan zaman.

10.55 pagi,
Seksyen 19, PJ.

No comments: