Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

09 October 2023

Day 1/15 - Jom bermula

Lama betul rasanya tak menulis secara konsisten. Menulis pun dah terlalu membebankan sekarang ni. Terinspirasi pula dengan idea kak Su kat FB untuk membuat cabaran menulis 30 hari. Tapi, macam tak mampu lak kan sampai 30 hari. How about 15 hari? Ahaha. Ikut kemampuanlah kan. Kalau dah lama tak jogging, takkan nak terus full marathon. kita amik fun run 5km dulu lah! HAHA

Oleh yang demikian, aku bercadang untuk membuat satu cabaran 15 hari writting challenge iaitu 9 hingga 23 oktober bermula hari ini! Kalau tak mula memang takkan jadi lah kan? Maka, kita kasi jadi lah kali ni. Dah penat rasa defeated ni. A small kind of winning is still winning kan? Dah tua tua ni, kita kan bersaing dengan diri sendiri je. Bersaing untuk menjadi lebih baik dari semalam.

Selain dari challenge ni, ada few challenge lagi yang aku nak buat for a better me. Jauh sangat dah rasa terbuai dan terhanyut dengan taktau mende. Harap2 challenge ni dapat membantu untuk fokus balik. 

Jadi rasanya untuk hari pertama ni, sampai sini dulu kut? Esok kita cuba untuk menaip lebih panjang ya. Ahaha. Letsgo!

Saya turut mengalu alukan sesiapa yang berminat untuk ikut serta. Boleh letakkan hashtag #15dayswrittingchallenge Takde topik spesifik. Anything will do! Lets have fun while we write,

#15dayswrittingchallenge

No comments: