Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

28 October 2023

Free Market Masjid Kota Damansara

Ingat kan dah habis bersemangat dah lepas buat #15dayswrittingchallenge eh sangkut jugak penulisan gue ek. Kalau di ikutkan plan sebenarnya nak habis cerita kan tentang Rinjani by October. 

Tapi tu lah kan, draf semuanya.. pastu tak habis-habis lagi menulisnya. 

Harapnya dapat lah di publish November nanti [ameen]

Hari ni berjayalah menghantar 2 beg baju untuk re-use-oleh-other-people dan half beg baju untuk di buang terus (di guna semula untuk tujuan industri) Dulu, setiap kali nak sort baju je rasa berat. Rasa macam penuh memori semuanya. Alhamdulillah kali ni lebih baik, dapat lah di sortkan sebahagian, dan di let go. Yang masih bersisa sentimental tu, aku tahan gak lagi tadi. Haha. Tunggu next session lak.

Proses pengasingan

Hasil yang telah diasingkan

Tadi berlangsung dekat Masjid Kota Damansara. Panjang gila kereta beratur untuk drop baju. TQ lah Nina sebab sudi bersama-sama menguatkan lagi langkah nak letgo baju. Kalau sorang tadi aku rasa give up awal gak. Sambil beratur, sambil bercerita, sambil berangan, know-know da sampai turn. 

Terbaik jugaklah dia punya modus. Macam drive thru gitu konsep yang di guna pakai. Sampai kat kawasan pemungutan tu, stop kereta, drop kan baju, jalan. Mantul! Kitorang punya turn tadi dalam 11 lebih jugak lah, masa tu pun baju aku rasa dah sebanyak 3 or 4 garaj kereta. Tak taulah sampai jam 4 petang ada berapa banyak lah baju. Niat di hati, lepas drop baju nak jugalah intai2 baju lain yang boleh di beli dengan harga RM1. Dah style nya begitu, memang drop je lah dan berlalu. babai baju free market.

Punyalah laju, sampai nak tangkap gambar program pun tak sempat. Apa pun tak dapat di rekod ke dalam kamera. Yang dapat rekod, 

Pekena CKT dulu, lapar.. beratur lama kan tadi

Thank you muslimvolunteermalaysia for the inisiatif. 

*punya mantap nya sambutan rakyat Malaysia, plan asal kutipan adalah 8.00 pagi - 4.00 petang. Tapi punya ramai orang nak hantar, sampai jem lah nak masuk masjid KD tu. Sampai terpaksa stop sampai 2.00 petang je. 

till then,

Petaling Jaya

No comments: