Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

14 October 2023

Day 6/15 - Boring person in the making

Sejak beberapa tahun sebelum covid, aku dah start ada rasa-rasa boring lah dengan kehidupan sendiri. Sebab keep on doing benda yang sama kan. Tapi perasaan ni tak kuat sangat. Macam angin gitu, kadang-kadang bila takde buat apa tu terpikir, bila sibuk tu takde la diingatkan.

Tapi lepas covid hari tu, nak nak pula lama kena kurung PKP kan, jadi perasaan tu semakin menebal, nak nak kurang kesibukan kan time tu. Banyak disibukkan dengan pemikiran2 yang tak pasti je.

Elok pula lepas setahun dua habis covid, decide nak berhenti without any further plan.

Semakin teruk aku punya keyakinan diri nak berminggle dengan orang. Nowadays, aku lagi prefer menghabiskan masa di rumah. HEHE. Percayalah aku memang born introvert, hanya keadaan kadang2 menyebabkan aku nampak macam ambivert.

It takes courage jugak kalau tiba-tiba ada yang ajak keluar. Unless its proper plan, then ok. Kalau korang tiba-tiba nak ajak keluar. Agak lama jugak lah aku kena fikir dan nak memutuskan. 

So hari ni Sabtu, korang pergi mana je tu?

#15dayswrittingchallenge

Till then,

xoxo,
Petaling Jaya. 

No comments: